سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به پسرش حسن فرمود : ] پسرکم چیزى از دنیا بجا منه چه آن را براى یکى از دو کس خواهى نهاد : یا مردى که آن را در طاعت خدا به کار برد پس به چیزى که تو بدان بدبخت شده‏اى نیکبخت شود ، و یا مردى که به نافرمانى خدا در آن کار کند و بدانچه تو براى او فراهم کرده‏اى بدبخت شود پس در آن نافرمانى او را یار باشى و هیچ یک از این دو در خور آن نبود که بر خود مقدمش دارى . [ و این گفتار به گونه‏اى دیگر روایت شده است که : ] اما بعد ، آنچه از دنیا در دست توست پیش از تو خداوندانى داشت و پس از تو به دیگرى رسد و تو فراهم آورنده‏اى که براى یکى از دو تن خواهى گذاشت : آن که گرد آورده تو را در طاعت خدا به کار برد پس او بدانچه تو بدبخت شده‏اى خوشبخت شود ، یا آن که آن را در نافرمانى خدا صرف کند پس تو بدانچه براى وى فراهم آورده‏اى بدبخت شوى و هیچ یک از این دو سزاوار نبود که بر خود مقدمش دارى و بر پشت خویش براى او بارى بردارى ، پس براى آن که رفته است آمرزش خدا را امید دار و براى آن که مانده روزى پروردگار . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

افراد زیادی هستن، که تونستن از اینترنت به عنوان سکوی پرتابی برای ایده ها و افکارشون استفاده کنن، و با استفاده از همین ایده ها و افکارشون، به یکی از مشهورترین و پولدارترین آدمها تبدیل شدن و علاوه بر مشهور و پولدار کردن خودشون، هرکدوم هم به نحوی اینترنت یا شاید بهتر بگم، دنیا رو متحول کردن. شاید اگه این افراد نبودن، اینترنت مثل الآنش نبود، فقط یه لحظه اینترنت رو بدون گوگل تصور کنید !!! در پایین افرادی رو معرفی کردم، که شاید بیشترین نقش رو تو تحول اینترنت در این 14-15 سال داشتن :

10- جف پرسون بیزوس (آمازون)

جف بیزوس، موسس، رئیس و مدیر سایت و شرکت آمارون دات کامه. آمازون یه شرکت اینترنتیه که کالاها رو توسط اینترنت به فروش میرسونه. ولی اکثر مارو آمازون را سایت فروش کتاب میدونیم.ارزش شبکه جف هم اکننون 8.2 میلیارد دلاره!

9- دیوید فیلو و جری یانگ (یاهو!)

شرکت و سایت یاهو توسط این دو دانشجوی فراغ التحصیل دانشگاه استنفورد تاسیس شد : دیوید فیلو و جری یانگ. جری یانگ راهنمایی از سایتهای اینترنتی در آپریل سال 1994 تهیه و آنرا با نام “راهنمای جری برای دنیای جهانی وب” منتشر کرد. بعد از مدتی اونها تصمیم گرفتن که به یاهو تغییر بدن. و اولین آدرسی که برای سایتشون انتخاب کردن، akebono.stanford.edu/yaho بود. در دسامبر سال 94 سایتشون 1 میلیون بازدید داشت و اونا به این نکته پی بردن که سایتشون پتانسیل تبدیل شدن به سایت بزرگ رو داره و بعد از کمی به YAHOO! تغییر نام دادن و …

8- چاد هورلی و استیو چن (یوتیوب)

چاد هورلی و استیو چن، موسس بزرگترین سایت به اشتراک گذاری آنلاین ویدیو هستن، یوتیوب. چاد هورلی برای شرکت پی پال و در قسمت طراحی کار میکرد، و نیز طراحی لوگوی پی پال هم کار اونه. او با همکاری استیو چن و جارد کریم در سال 2005 یوتیوب رو تاسیس کردن. بعد از مدتی گوگل، یوتیوب رو به قیمت 1.65 میلیارد دلار خرید.در هنگام تاسیس یوتویب چاد هورلی 28 ساله و استیو چن 27 ساله بودن.

 

7- جیمی ولز (ویکیپدیا)

نفر هفتم لیست کسی نیست جز جیمی ولز، موسسس و بنیانگذار بزرگترین دانشنامه آزاد، ویکی پدیا. ویکیپدیا تا سال 2005 بدون هیچ حامی مالی و با کمک های بلاعوض مردمی اداره میشد. جیمی در ایتدا یک پیش نمایش از سایت اصلی اش به نام نوپدیا رو طراحی کرد که همه میتونستن ادیتش کنن. او بعد از مدتی نوپدیا را به کمک نرم افزار ویکی اش به شکل امروزی اش در آورد.

6- پیر امیدیار (ای بی)


نفر بعدی کسی نیست جز یک ایرانی: پیر امید یار، موسس شرکت تجاری ای بی. ای بی بزرگترین و معروفترین سایت حراج و خرید و فروش اینترنتیه .ای بی در واقع یک مرکز تجاری است که خریدارها و فروشنده هارو به هم متصل میکنه.شرکت ای بی هم اکنون با حدود 6000 کارمند و نیز 46 میلیون مشتری، پیر امیدیار رو به بیست و نهمین ثروتمند جهان تبدیل کرده.

5- برام کوهن (بیت تورنت)

برام کوهن، توسعه دهنده و موسس و نیز مولف شبکه های پیر تو پیر ها (P2P) و نیز پروتکل بیت تورنته.در سال 2001 او کارش در شرکت MojoNation به خاطر کار بر روی بیت تورنت ترک کرد او نخست فکرهایش را در یک کنفرانس آشکار کرد و برای اولین تستهایش، شروع به جمع آوری فیلم های هرزه و پورنو کرد. بعد از مدتی او شرکت بیت تورنت رو ثبت کرد و به کمک برادرش و نیز حامی مالیش شروع به کار کرد.

 

4- مت مولنگ (وردپرس)

شاید وبلاگ من هرگز وجود نمیداشت و الآن شما در حال خوندن این پست نبودید، اگه مت، وردپرس رو اختراع نمیکرد. مت همچنین موسس اتوماتیک ونیز آنتی اسپم معروف وردپرس، آکسیمیته. مت در سن 24 سالگی کارش تو شرکت CNET رو ترک کرد تا تماما بر روی پلت فرم وبلاگ نویسی وردپرس کار کنه. او ابتدا که هسته وردپرس را نوشت 19 سال بیشتر نداشت، و به مرور که وردپرس کامل و کاملتر میشود، خیلی از بلاگرها، به این پلت فرم وبلاگ نویسی مهاجرت میکنن.

3- کوین روز (دیگ)

کوین روز، خالق و موسس سایت دیگه (دیگگ؟؟) که قبلا در زمینه تبلیغات تلویزیونی و تی وی شو ها فعالیت میکرده. دیگ سایت سوشیال بوکمارکینگ معروفیه که نسخه فارسیش هم به شدت معروفه! در ابتدا سایت دیگ به صورت آزمایشی و در دسامبر سال 2004 شروع به کار کرد. علاوه بر کوین روز، سه نفر دیگر نیز بر روی روژه ی دیگ کار میکردند، کوین روز علاوه بر دیگ موسس، رویژن تری ، پوانس و دیگ نیشن نیز هست.

 

2- مارک زوکربرگ (فیس بوک)

فکر میکنم دیگه کمتر کسی باشه که با فیس بوک و خالق جونش آشنا نباشه. مارک دانشجوی فارغ التحصیل شده ی دانشگاه هاروارد بود و زمانی که 19 سال داشت، شبکه اجتماعی فیس بوک رو واسه ارتباط بیشتر با هم دانشگاهیاش نوشت. الآن فیس بوک دومین شبکه اجتماعی عظیم بعد از مای اسپیسه، ولی اینو در نظر داشته باشید،که این شبکه در حال رشدی سریعه و مسلما بعد از مدتی از مای اسپیس هم پیشی خواهد گرفت. ( البته گفته میشه که مارک ایده فیس بوک رو از همکلاسی های دوره تحصیلش دزدیده. :-o)

1- لری پیج و سرگئی برین (گوگل)

مسلما رتبه یک باید به این دو میرسید. لری پیج و سرگئی برین بدون شک، موسس یکی از موفقترین شرکت ها و سایت های اینترنتی هستن. این دو دانشجو، کار بر روی گوگل رو از گاراژ خونه یکی از دوستاشون شروع کردن، و بعد از مدتی، بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا شدن. همانند یاهو، اولین آدرس سایت گوگل، بر روی هاست دانشگاهشون وبه آدرس google.stanford.edu بود، ولی بعد از مدتی در سال 97 اونها دامنه Google.com رو خریدن و ….



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط براتعلی اختریان در پنج شنبه 87/10/19 و ساعت 8:41 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آخرین سخنان داریوش بزرگ (وصیت نامه)
    افرادی که اینترنت رو تغییر دادند
    کلیپ جدید
    موزیکهای جدید و آدرس سایت ایران موزیک بدون فیلتر
    تاریخچه پرچم ایران
    ویروسیابهای آنلاین
    آموزش خواندن فکر دیگران
    چطور عادات خوب به عادات بد تبدیل می شوند
    ازدواج در ضربالمثلهای جهان
    دانلود نرم افزار کامپیوتر
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا